4 Şubat 2017 Cumartesi

Avokadolu Dip Sos

Yemek.com'u bilir misiniz? 
Yeni tariflerin, pratik bilgilerin, eğlenceli içeriklerin olduğu bir site. Ben orada vakit geçirmeyi pek severim. Orada görüp denemek için kaydettiğim bir sürü tarifim var. Geçenlerde fırına patatesleri attığımda bir yandan da kaydettiğim sos tariflerinden birini yapıverdim. İnanılmaz pratik ve lezzetli oldu. Patatesler fırından çıkmadan çoktan hazırdı. 

Tarif, sitenin yazarlarından Alp Tuncer'e ait. Ben ölçülerle biraz oynadım. Orjinali için buraya tıklayabilirsiniz. Benim ölçülerim de aşağıdaki gibi.

Avokadolu Dip Sos

* 1 adet olgun avokado
* 2-3 dal taze soğan
* 2-3 tatlı kaşığı süzme yoğurt 
* 2 tatlı kaşığı limon suyu
* 2 yemek kaşığı zeytinyağı
* Karabiber
* Tuz


Taze soğanları ince ince doğruyoruz ve tüm malzemeleri iyice karıştırıp krema kıvamına getiriyoruz.

Afiyet olsun :)

Yanına benim gibi patates yapmak isterseniz de, kızartmak yerine, doğrayıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde patatesleri yağlamadan sadece biraz tuzlayarak fırında kızarana kadar pişirebilirsiniz.






Sevgiler
Gonca

4 yorum:

  1. Oh çok güzel görünüyor valla. Avokadom yumuşadıysa yarın yapayım :) Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Tarif de, sunumda çok güzel.
    Afiyet olsun size :)

    YanıtlaSil